Publicaties

  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2019). Dutch Cooperation Schools as Democratic Communities: A Constructive Perspective from Dewey’s View on Democracy in Education. In Religious Education. DOI: 10.1080/00344087.2018.1525979.
  • Renkema, E. (2018). Two of a Kind. The Identity of Cooperation Schools in the Netherlands and the Correlation with Religious Education. Ede: GVO drukkers.
  • Renkema, E. (2018). Kenniswerkplaats. Over een nieuw onderzoeksinitiatief van Hogeschool Windesheim. Narthex.
  • Renkema, E. (2017). Vieren op een samenwerkingsschool. Zorgprimair. CNV.
  • Renkema, E. (2017). Het probleem van de samenwerkingsschool. Verslag van interview over promotieonderzoek. Dagblad van het noorden, 19-10-17.
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2017). Religious Education and Celebrations in a Dutch Cooperation School. In Religion & Education (Submitted). London: Routledge.
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2017). Key Values of a Dutch Cooperation School and the Practice of Religious Education. In British Journal of Religious Education. London: Routledge. DOI: 10.1080/01416200.2017.1361380
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2016). Merging Identities: Experiments in Dutch Primary Education. In Religious Education: The official journal of the Religious Education Association, 111: 1 (p. 75-94). London: Routledge.
  • Renkema, E. (2014). Levenskunst op school! In School!Gids. Een toekomstvisie op ons onderwijsbestel , ed. M. van den Bogaerdt & M. Jongewaard. Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs.
  • Renkema, E. (2013). Focus op levensbeschouwelijke vorming. In School!, ed. L. Beker & M. Jongewaard.  Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs.
  • Renkema, E. (2013). Een specialist in levensvragen. In Nederlands Dagblad . Barneveld: Nederlands dagblad B.V.
  • Renkema, E. (2013). Stel het kind centraal bij godsdienstonderwijs. In Christelijk Weekblad, ed. I. Evink. Leeuwarden: NDC Mediagroep.
  • Renkema, E. (2011). Hoi, wat denk jij? – gedachten en gedichten voor tieners. Gorinchem: Narratio.
  • Renkema, E. (2010). Harde kern. Levensbeschouwelijke verhalen. Amersfoort: NZV/Kwintessens.
  • Renkema, E. (2010). Ervaringsleren in het GL-onderwijs. In Narthex, ed. T. Visser, (p. 13-17). Woerden: Verus.